Koty się sprzedały.

Wracając do opisanego przeze mnie wcześniej społeczeństwa sieciowego, kolejną notkę 

dedykuję zjawisku memów internetowych. W tym celu posłużę się opisanymi przeze mnie 

wcześniej wnioskami, które moim zdaniem pasują do wybranej przeze mnie tematyki bloga.

źródło: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh08BXmYmL__77-o5ZEG2x2Azf3oQj6BU2Ih4o890jxcJ_jemexXIKg0XqwcqxPcEBA03pXYRPcOxSj_wzIAQDkwELSO8nDefPdOaB2djYliXf5HXLC9ob_grEniqIgvgm_ws7t9ttTTY9Y/s1600/nietwarzowa-beyonce-unflattering-beyonce-super-bowl-bad-luck-brian.jpg

Czym są memy, wie każdy szanujący się użytkownik stron www ;). Termin ten (z greckiego 

mimesis) oznacza naśladownictwo. W naturze memy powielają się przez naśladowanie 

(źródło: wikipedia), podobnie dzieje się w Internecie. Tym, którzy nie słyszeli o tym zjawisku, już 

tłumaczę: są to wszystkie śmieszne, kolorowe obrazki, zawierające w sobie ikony, które 

symbolizują- głównie wyśmiewają pewne społeczne zjawiska. Jednym z najpopularniejszych w 

Polsce jest słynny kot „co ja paCzę''. Mem ten przedstawia kotkę rasy British shorthair 

imieniem Helia. Fenomenem kotki jest niewątpliwie jej urocze spojrzenie przez które trudno 

oprzeć się wrażeniu, że coś ją bardzo zadziwiło. Pierwotnie kotka miała wyrażać zdziwienie, 

oznaczać stratę czasu, np. czytającego czegoś na forum/stronie internetowej. Jednak w krótkim 

czasie, kiedy popularność mema stawała się coraz większa, powstały kolejne wariacje owego 

stwierdzenia.


źródło: https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0VPAcoyFF_5wvlNuNW8lHPu8_qI1k8hGJyE6QdMnLLVMPhbRdoDLGQq1CzoLNdt-cPSqKUGrman0nASO6zawhvCxEOXhZosyatBZ6rNxc76aBOsWQ_THbPx02ttVmEpU0gEdN5XzW9OdR/s1600/co-ja-pacze.jpeg

Jak to się więc dzieje, że tak wiele osób, powiela ten sam schemat, współtworzy te same 

zjawisko? Nie bez znaczenia jest fakt, że żyjemy w społeczeństwie sieciowym, gdzie 

najważniejsza jest informacja. Dzięki Internetowi dochodzi do nieskończenie wielu interakcji. 

Są one najczęściej krótkotrwałe, ale ich ilość sprawia, że pewna informacja, w tym przypadku 

obraz rozprzestrzenia się w błyskawicznym tempie, niczym wirus, by zajmować coraz to 

większe obszary.


Pytanie, dlaczego kot zjednuje sobie tyle fanów w cyberprzestrzeni?


Odpowiedź może wyjawić schemat dziecięcości wykorzystywany często w marketingu. To co

 dla nas słodkie, przypominające dzieci, lub młode zwierzątka sprzedaje się najlepiej. W skład

 schematu wchodzi: większa w stosunku do całego ciała głowa, duże,odstające 

uszy,duże,okrągłe oczy, maleńki, ledwo widoczny nos, niewielkie, słabe kończyny. Może się ze

 mną nie zgodzicie, ale moim zdaniem koty (nawet te dorosłe) odpowiadają temu schematowi. 

źródło: http://wallnen.com/wp-content/uploads/2013/05/wallpaper-cute-white-cat.jpg

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz